Напомена: Оперативни план се доставља надлежној школској управи на сагласност најкасније 30.8.2021. године. Педагошки колегијум и Тим за обезбеђивање квалитета и развоја установе су поставиле основе за израду оперативног плана рада установе.. Уколико постоји потреба за променама у оперативном плану у појединим елементима, о томе се обавештава надлежна школска управа и директор школе доставља измењен оперативни план на сагласност.
1. Модел организације наставе који се примењује у првом и другом циклусу:
Образовно-васпитни рад у школи кроз непосредан рад – I модел
Настава се остварује са одељењима у пуном саставу - сва одељења првог и другог циклуса. Укупан број одељења је 48.
Просечан број ученика по одељењу је 28,19.
2. Трајање часова – 45 минута.
3. Распоред часова – сви предмети, и у првом и у другом циклусу, оставрују се у непосредном раду, нема наставе на даљину ни за један предмет.
Обавезни предмети, изборни и сви остали облици ВО рада обављају по усвојеном распореду у оба циклуса .
Школа ради у две смене, подела на парне и непарне разреде.
Прва смена почиње у 8.00. а друга у 14.00.
Одмори по 5 мин, а велики одмор 20 мин после другог часа.
4. Нема кабинетске наставњ, ученици једног одељења све предмете похађају у једној учионици.
Само ће се предмети информатика и техника и технологија одвијати у кабинету.
5. Назив платформе која ће се користити као допунска подршка ученицима у учењу: Едмодо.
6. Школа ће се придржавати свих упутстава датих у вези спречавања ширења заразе вирусом Корона – дезинфекција руку и обуће пре улаза у школу, дозвољавање улаза само запосленим и ученицима (родитељи уз најаву).
Средства за дезинфекцију ће бити у свакој учионици и испред сале за физичко васпитање.
Тоалети – редовно снабдевање течним сапуном и папирним убрусима.
Учионице ће се проветравати за време сваког одмора, радне површине дезинфиковати за време великог одмора, као и између смена. Тоалети ће се чистити за време сваког часа, а корпе за отпатке ће се празнити редовно
Родитељи доводе децу до улазних врата школе и ту их предају дежурним наставницима који их даље спроводе у учионице.
Вакцинисани наставници ће носити маске у непосредном разговору са ученицима, невакцинисани све време. Сви запослени ће бити упознати са мерама спречавања уношења и преношења ковида у школи.
Ученици млађих разреда ће улазити на задљи улаз, улаз из дворишта, док ће ученици старијиг разреда улазити на главни улаз.
Појачаће се дежурства наставника и свих запослених у школи.(на улазу, двориште као и по ходницима школе – нарочито за време одмора)
7. Родитељски састанци ће се одржати у просторијама адекватне величине, свечана сала, даљи контакти ће бити унапред најављивани или обављани преко телефона и рачунара.
8. Физичко и здравствено васпитање ће се, увек када време дозволи, одржавати у дворишту водећи рачуна о свим епидемијским мерама – удаљеност од 1,5 м, контакт смањен на минимум. У салама ће се избегавати колективни спортови.
Ученици ће се едуковати на часовима ОС, биологије, физичког и здравственог васпитања.
Постери са упутствима о правилном ношењу маски, хигијени руку и респираторних путева,држању дистанце на више места
Неће бити прослава, излета, окупљања, док је неповољна епидемијска ситуација
9. Начин праћења и вредновања постигнућа ученика:
Праћење и вредновање развоја, напредовања, ангажовања и оцењивања ученика обављаће се у току непосредног образовно-васпитног рада, а у складу са прописима којима се уређује оцењивање ученика у основном образовању и васпитању. Међусобном сарадњом наставника разредне и предметне наставника, а уз координацију стручних сарадника, анализираће се квантитативна и квалитативна ангажованост ученика у настави.
Перманентним прегледом Ес-дневника, пратиће се активности ученика и вредновање њихових постигнућа. Сарадњом са одељенским старешинама, родитељима и другим законским заступницима детета, пратиће се напредовање ученика, евидентирати евентуалне потешкоће у савладавању и усвајању наставних садржаја и понашању како би се могле планирати мере за превазилажење истих. Посебна пажња биће посвећена праћењу адаптације ученика 1. и 5. разреда.
10. Додатни начини пружања подршке ученицима у складу са специфичним потребама и у односу на породични контекст:
Рад са ученицима који наставу прате по ИОП-у и уз примену мера индивидуализације, биће праћен разменом информација на састанцима Тимова за пружање додатне подршке ученицима, који ће планирати индивидуални рад са ученицима (непосредно или онлајн) и сарађивати са родитељима (повратне информације о раду, размена материјала и процена прилагођености матерјала за потребе ученика).
С обзиром на то да нашу школу похађа известан број деце ромске националне заједнице,посебна пажња ће се посветити праћењу постигнућа тих ученика због специфичне породичне и социјалне ситуације. Због техничких немогућности, за ове ученике биће обезбеђен папирни материјал.
11. Продуженог боравак - организације на дневном и недељном нивоу:
Настава у продуженом бораваку почиње после 4. часа (11.30h) и траје до 17h када деца наставу похађају пре подне, или од 7.00 до 13.00, када похађају после подне.
Укупан број група продуженог боравка: 6
Укупан број ученика уписаних у продужени боравак: 180
Храна у трпезарији уз хигијенске услове, држање растојања од 1 м, деца по групама долазе у трпезарију.
Ученике ће преузимати родителљи испред улаза школе, по дете ће отићи запослени који је задужен за тај посао.
12. Начин праћења остваривања оперативног плана активности (концизан опис):
У сарадњи са настаницима разредне и предметне наставе директор и стручни сарадници ће континуирано пратити и анализирати примену наставних материјала, који ће се користити у непосредном раду са ученицима и путем изабране платформе – EDMODO. Прегледом Eс-дневника вршиће се увид у евиденцију о реализованим часовима, активностима ученика, плановима рада наставника коришћеним материјалима итд.
Директор,
Милан Бајић